Ennek a fantasztikus játéknak már sokan szerelmesei lettek. Olyanok is, akik matematikusok és hétköznapi emberek is. Természetesen, ahhoz hogy elkezdjük a játékot semmilyen matematikai tudásra nincsen szükségünk, mégis még a matematikusok fantáziáját is megmozgatja.
Természetesen mindenki tovább szeretné, fejleszti így Szegedi Tudományegyetem (SZTE) docense, Makay Géza is. Ő különböző nehézségi fokozatú példákat előállító programot is készített a játékkal kapcsolatban. Makay Géza matematikus, az SZTE docense 2005-ben kezdte el a Sudoku játék alaposabb vizsgálatát. Kifejlesztett egy programot, ami különböző nehézségi szintű sudoku-példák előállítására és megoldására is képes volt egyben. Mielőtt neki kezdett a programnak készített egy kutató munkát, ami abból állt, hogy először megvizsgált néhány alapvető, a megoldás gyorsítását lehetővé tevő körülményt. Ez után különböző nehézségük szerinti pontszámmal ellátott, algoritmusokat felhasználva kezdte el az adott példa megoldását.
Egy sudoku-példa nehézségi foka a példa megoldásában szereplő legnagyobb pontszámú megoldási módszernek a pontszáma. Az általa használt program mindig a lehető legkisebb pontszámú módszert alkalmazza. A kockákban levő példáknak mindig meglehet találni a megoldását. ezeknek a nehézségi fokaik 0-tól akár 100-ig terjedhetnek, bár nem minden nehézségi fok érhető el. Ha összehasonlítjuk az újságokban, napilapokban, megjelent sudoku példák között 2-es nehézségi fokúnál nehezebbet nem tesznek bele. A játék vizsgálata nemcsak hobbi lehet. Hiszen kiváló lehetőséget biztosít azoknak, akik gráfelméleti ismeretek tanulnak. A Sudoku játékból ma már egyetemi diplomamunka is született.