IAGA SOPRON Geodetic and Geophysical Research Institute

1dec/14Off

Jótékony hatású glükozamin

Glükozamin bevitel

Glükozamin bevitel

„Öregember nem vénember” – tartja a mondás, azonban, ha a csontok már recsegnek, ropognak érdemes bevetni néhány ismert módszert, hatóanyagot a kopásuk megelőzése érdekében. A glükozamin beindítja és regenerálja a csontokat és a porcszöveteket. A térd, a boka, a csukló és a könyök igen nagy terhelésnek van kitéve nap mint nap. Egy idő után a csontok és a porcok elkezdnek kopni.

A kopás legismertebb előjele, ha fájdalmat érez a térdben, a csuklóban vagy bármelyik más testrészén. Ha mindennap erős fizikai igénybevételnek vannak kitéve az ízületei, akkor a megfelelő mértékű fehérje és glükozamin bevitelről sem szabad elfelejtkezni!

Ez utóbbi képes a vízmolekulákat magába zárni, ezáltal kitölti a hiányzó porc és csont közötti részeket. Ha sportol, akkor ízületei még jobban meg vannak terhelve.

A nagyfokú terhelés velejárója a porckopás. Nemcsak az idősek csontjai ropognak. Bizony a fiatalok között is vannak olyanok, akik már most fájlalják a gerincüket, térdüket, vagy könyöküket. A megterhelést valamivel érdemes ellensúlyozni. Erre pedig kiváló megoldás az újzélandi zöldkagyló. Ez a kagylófajta több mint 13 % glükozamint tartalmaz, így akár természetes úton is hozzájuthat a napi adaghoz.